arbetslust

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

februari!

Av Lotta Ek - 1 februari 2014 09:09

Nu är det ny månad, igen. Idag jobbar Lisa och Emanuel, och lite sugen är jag allt att ta mig in jag med :-)

Men idag får jobbet vara, jag har jobbat ganska många dagar i sträck och känner att jag nog behöver lite vila innan veckan kommer igång igen. Vi har ganska mycket spännande saker på gång i butiken, så det kan vara bra att hålla lite koll på bloggen, och vår facebooksida. Vi har jobbat hårt på att få facwbooksidan riktigt levande och det verkar som det lyckas, mycket folk ser vad vi gör och vi får mycket feedback inne i butiken på det med! Kul!

En sak vi har skapat med, är vår kundfotovägg, där vi kan sätta upp bilder på våra djuriska kunder. Det går lite trögt med det, men vi jobbar på det iallafall.

Igår hade jag vår praktikant Michelle med mig under dagen, vi har pratat om kundservice, försäljning i butik, kundupplevelser och sånt, och när jag tänker på det är det nog det mest spännande med mitt jobb - att se till att kunderna får service, sina behov uppfyllda och en upplevelse i butiken. Det som är roligt är att vi lyckas så bra, många, många människor talar om för oss hur bra vi är och hur väl de trivs i vår butik. Fick dessutom höra av Madde häromdagen att en liten dam varit inne och berättat att hon brukar handla hos oss regelbundet, och att hon gillar våra skyltfönster så mycket att hon ibland går förbi bara för att se vad som är nytt i dem - det är ett BRA betyg för vårt jobb med skyltningen tycker jag!!

Nu ska jag äta frukost, slöa lite och sen är det hemarbete som gälker, och ladda inför nästa vecka!
Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Ek - 13 oktober 2016 10:31

Vi har legat lågt med bloggen, mycket beroende på att det varit sommar, men också att vi har så otroligt mycket för oss i butiken. Vår verksamhet består av själva butiken, samt en veterinär avdelning.  I butiken har vi byggt om och ändrat en h...

Av Lotta Ek - 30 juli 2016 10:42

Nu har vi sänkt priserna en hel del på vissa av fodren. Först ut är Royal Canin och ROBUR, det kommer fler vartefter :-) En länk till presentationen av det, ni får kopiera och klistra in i adressfältet. https://docs.google.com/presentation/d/1_6Y...

Av Lotta Ek - 27 juli 2016 13:22

Vi har förmånen att få sponsra en viltvårdare vid namn Staffan Ullstrand med foder till de djur han hjälper till att rehabilitera. Oftast är det fåglar som behöver lite hjälp efter att de krockat med något olämpligt, men även andra djur kan behöva li...

Av Lotta Ek - 14 april 2016 16:34

  Nu är det ett tag sen igen, det har hänt en del.   Vår veterinär är i full gång med sitt, och det ramlar in folk till henne hela tiden. Det är såååå roligt att det äntligen är igång ordentligt.   Sen har vår chef blitt alldeles galen! E...

Av Lotta Ek - 9 april 2016 22:21

Igår, en helt vanlig fredag, behagade vårt datasystem haverera..... Det gick inte att ta betalt, skriva ut fakturor eller någonting i systemet. Hela dagen var usel, det kraschade flera gånger, så fort vi fick igång det dog allt igen. Det var rätt s...

Presentation


Här möter du mig i mitt jobb, med allt vad det innebär: kundmöten, skyltningar, varuplock och massor av andra saker vi gör. Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards