arbetslust

Alla inlägg under januari 2014

Av Lotta Ek - 30 januari 2014 17:45

Jag har legat sjuk ett par veckor, så bloggandet fick ligga på is ett tag.

Hur som helst så firar Stefan att han har haft butiken i 30 år i år! Firandet började förra onsdagen, med en JÄTTEkampanj, :-) där erbjudandena var helt outstanding!! Vi hade väldigt roligt, träffade massor av trevligt folk och slog dessutom rekord på besöksräknaren! Fantastisk helg - indeed!

Hela året kommer gå i firandets tecken, med lite olika jippon och kampanjer.

Januari gick fort, vi har haft mycket att göra efter julhelgen, tex inventeringen i två butiker. Det är väl den mindre roliga delen i jobbet..... Men den ska göras och det gjorde vi riktigt bra!

Nu stundar februari, månad två på året, ska bli intressant att se vad den månaden har med sig åt oss.

Vi har fått in lite nytt foder, kolla vilka fina förpackningar:

Nu ska jag vila lite, fånga lite energi inför morgondagen. Alla våra skyltfönster är tomma eftersom vi fat dem putsade på insidan. Så imorgon ska jag göra det jag gillar mest av allt - SKYLTA

Sov gott och på återseende!

Av Lotta Ek - 8 januari 2014 19:47

Vi har ganska mycket djur, både i butiken och hemma. Hemma har vi avelsdjur en, vad gäller reptil och pinnar, just nu yngkar pinnarna av sig som tokar!

De nyaste pinnarna ser ni här:
Hanen är RÖD!

Honan är helt annorlunda tecknad

Visst är de vackra?


Lite annat:

Jag har haft förmånen att jobba i Hallsberg idag, det är alltid kul att vara där:-]
Vi har planerat lite akvarieflytt, det kommer snart stå ett 375literskar uppställt och igång där! Skithäftigt!

Nu sover djuren, och snart jag med. Arbetsdagen imorgon väntar!

Av Lotta Ek - 4 januari 2014 23:08

Dvärgschnauzern Kompis, nästan 14 år gammal, har varit maskot i butiken lika många år som han blev. Från bebis, via tonåring, till äldre herre, kunderna har träffat honom, ritat av honom, klappat honom och älskat honom.

Under hösten har han tacklat av och inte varit med i butiken som förr, folk har saknat honom och frågat efter honom. Han har tagit det ganska lugnt och sovit mycket, men behöll sin vilja till sista promenaden, älskade sitt godis och tyckte lika illa om att nospussas som alltid :-)

Sista morgonen vaknade han som vanligt när varit uppe en stund, men fick ingen ordning på sina ben, han var yr och mådde dåligt. Vi fick en tid hos veterinären en timme senare, han satt i husses knä på vägen dit och hela tiden där. Ingen panik eller större oro, även om han så klart var stressad över att inte ha ordning på kroppen, han viftade till och med på svansen han kom upp på filten och husse lade hans huvud på kudden.

Med husse vid sin sin sida travade han iväg över Regnbågsbron, nu på raska, friska ben och med sina ögon ifull gång! Han spöar björnar och friar med de två bredkäftade staffebrudarna som väntade på honom där, äter hur mycket godis som helst och vilar framför den evigt tända brasan när lusten faller på.

Kompis är saknad av många, och har lämnat avtryck med sin personlighet hos lika många. Vila i frid herrn.

Av Lotta Ek - 1 januari 2014 19:27

Förra inlägget blev lite konstigt, så jag provar igen.

Jag har varit med i den här butiken ett halvår snart, och det har hunnit hända mycket. Mässan hann jag berätta om litegrann, vad som inte kom med är hur mycket man kan få med sig hem från en sådan och hur många människor man träffar!
Butiken fylldes med så mycket saker - det tog hyfsat många veckor innan den såg ut som en normal butik igen!! Det är riktigt välfyllt än faktiskt, det är kul då, att kunna ha kampanjer flera helger utan att det blir tvärtomt :-)

Kampanjer ja, det är en stor del av arbetslivet. Det ska skyltas, frontas,. Fixas med reklam och rent allmäntpysslas med det. Skyltningen runt det är väldigt rolig, vi har så många kul idéer och så mycket att skylta med:-)

Idag har vi inventerat, det är ett jobbigt göra men nu är det gjort. Skönt det!


Året som kommer är ett spännande år, massor av kul tankar för att göra butiken bättre och ge kunderna ännu mer och bättre service!


Följ mig det här året, vi har så mycket på gång!

Kram på er!


Av Lotta Ek - 1 januari 2014 08:35

Vi har haft en intensiv höst, med många roliga kampanjer och en mässa.

Zoorfmässan var i stan i år, det är en branschmässa för fackfolk. Eftersom jag nu räknas till 'branschfolk' fick jag gå på den, vilket var väldigt spännande!
Tror inte att jag någonsin sett så mycket djurtillbehör på ett och samma ställe! Någ

Presentation


Här möter du mig i mitt jobb, med allt vad det innebär: kundmöten, skyltningar, varuplock och massor av andra saker vi gör. Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards