arbetslust

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lotta Ek - 31 oktober 2014 22:31

Nu ska ni få en liten press station av reptilrummet med, några av våra "läskiga" djur fastnade på bild?


I det här rummet samsas leopardgeckos med majsormar, spindlar, skäggagamer, gräshoppor, paddor och andra djur som inte har päls och så där söta som kaniner och marsvin är.
Vi har fått hem nya djur idag, så ikväll är vi här sent och fixar med det.

Till det här rummet kommer väldigt många bara för att titta på djuren, men också för att köpa ett lite spännande tillskott till familjen. Vi har både nya och begagnade terrarier här med, och dessutom hittar du mesta i tillbehörsväg hos oss med!

Vi samarbetar med de terapeuter från psykiatrin, som arbetar med fobiträningar med, både vad gäller orm, ödla eller spindel. Man tar kontakt med oss via sin terapeut, bokar en tid, och ses nere i reptilrummet för att där jobba med det man är rädd för. I våras hade jag privilegiet att få träffa flera människor med stora rädsleproblem och det är så fantastiskt att se vilket otroligt jobb de gör för att ta itu med sina problem!
Oftast handlar det om ormfobi och då jobbar jag för det mesta med Berit, en kungspytonhona i sina bästa år! Hon är min privata orm, en väldigt lugn och sansad reptil som gärna hänger på min arm medan vi pratar och känner på henne? Har man önskemål om det, kan vi även jobba med majsormarna.

Ibland kommer det skolklasser, eller grupper med förskolebarn hit, de brukar också uppskatta att få se de lite vildare och otäcka djuren!


Nu räcker det, nu ska ni få lite bilder med - välkomna in!



Av Lotta Ek - 30 oktober 2014 22:50

Jag lovade en presentation av vår butik igår, och min plan är att göra det lite sektionsvis.

Idag ska ni få stifta bekantskap med vårt inackorderingsrum och det vi har för oss där.
Just nu har vi inte många djur hos oss, men till jul räknar vi med fullbelagt hotell. Det är många som kommer med sina djur till oss när de ska på semester eller andra aktiviteter där man inte kan ha med sin lilla vän.
Här får de egen bur, med allt som behövs i den: mat, hö för de som ska ha, leksaker, godis till de som får äta sånt. Det ingår alltid gos, puss på nosen,
tillsyn flera gånger om dagen och ibland har vi dessutom skickat bilder på djuret till matte/husse om det har varit jobbigt att lämna sitt djur.

När man lämnar sitt djur hos oss får man med sig ett inackorderingsbevis/papper som man sedan har med sig när man ska hämta sin vän. Detta papper är ditt kvitto på inackorderingen, och en säkerhet så ingen annan kan hämta ditt djur.

Nu är det godnatt här, i morgon återkommer jag med mer från oss!

Av Lotta Ek - 29 oktober 2014 19:34

Vi har haft väldigt mycket för oss i sommar, med både utbyggnad och annat som ni nog kommer tycka är intressant??

Ikväll vill jag mest bara visa bilder från butiken, så ni får se vad vigör.sedan ska jag skärpa till mig så det inte går så här lång tid mellan gångerna!!!!

Allt för idag!

Presentation


Här möter du mig i mitt jobb, med allt vad det innebär: kundmöten, skyltningar, varuplock och massor av andra saker vi gör. Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards